Kaikista tyytyväisemmät asiakkaat yritystasolla löytyvät Aula sekä Kokous- ja edustuspalveluidemme piiristä. Kaikissa palveluissamme henkilökunnan palvelualttius saa jälleen parhaimmat arvosanat ja myös sanallisissa kommenteissa korostuu kiitokset nimeltä mainituille asiakaspalvelijoillemme etenkin toimitilapalveluissamme. Suurin nousu asiakastyytyväisyydessä löytyy tällä tutkimuskerralla opiskelijaravintolapalveluista.
Pääsääntöisesti positiivisia kommentteja annetaan huomattavasti enemmän kuin kehittäviä. Tässä tutkimuksessa asiakkaiden toiveissa korostuu yksilöllisyys; erilaiset ruokavaliot, tottumukset, mieltymykset sekä yksilöllinen huomioiminen.
Yritysruokailupalveluissa korostuu vaihtoehtojen soveltuvuus itselle. Lounasruokailulta haetaan nyt etenkin vastinetta rahalle. Tyytyväisyyttä näyttäisi lisäävän se, että lounastaan saa täydentää kahvilla ja/tai jälkiruoalla kuin myös erilaisten välipalojen saatavuus. Erilaisista ruokateemoista jää positiivinen muistijälki.
Kokouspalveluasiakkaat hakevat yksilöllistä huomioimista ja asiakaspalvelua, kuten säännöllistä yhteydenpitoa, oikea-aikaisuutta, pieniä palvelueleitä ja joustavuutta.
Opiskelijaravintola-asiakkaiden sanallisissa kommenteissa korostuu vastuullisuus, kuten kasvis- ja vegaanivaihtoehtojen tarjoaminen, mahdollisuus ostaa ylijäämäruokaa sekä hyvä salaattivalikoima. Myös opiskelijat kaipaavat vaihtoehtoja aamiaiselle ja päivälliselle. Koululaisille taas on tärkeää rauhallinen ruokailukokemus, siisti ympäristö ja tutut, tasalaatuiset ruokalajit. Hoivaruokailupalveluissa arvostetaan turvallisuutta, miellyttävyyttä ja nautintoa.
Siivouspalveluissa arvostetaan yksityiskohteiden siisteyttä, sillä se luo luottamusta tilojen yleisestä siisteydestä. Aulapalveluissa sen sijaan arvostetaan henkilökohtaista huomioimista, tieto-taitoa sekä asioiden sujuvuutta.
Kommunikoimme ravintolakohtaiset tulokset ja kyselyn perusteella tehtävät toimenpiteet tulostauluilla tammikuun aikana. Nappaa rohkeasti hiasta ja kysy lisää.